Újdonságok

2025.01.06
Ambulánslap

Az ambulánslap Cervix cytologia szakaszába bekerültek a kiválasztott kiegészítő vizsgálatok is.

2025.01.05
Medserv citológiai kérő

Változott a Medserv Kft. által használt citológiai kérőlapon a kiegészítő vizsgálatok listája.

2024.12.02
Synlab PCR kérőlap

A Dokumentumok menüpontban a SYNLAB kérőlapok esetén a 'Magánfinanszírozott térítéssel' kategóriába bekerült a lista tetejére a 'HPV, STI- és egyéb kórokozók PCR-vizsgálata' elnevezésű kérőlap.

2024.03.04
EESZT BreakGlass

Az EESZT BreakGlass funkciójának hívása során jogszabály szerint kötelező indoklást megadni.
Ez a mező idáig szabad szavas volt. Azonban az EESZT létrehozott egy választható listát, amelyet kötelező a jövőben használni.
Ezt a listát beépítettük, az alapértelmezett értéket a leggyakoribb elemre állítottuk.

2024.03.04
Számlázás

Számla kiállításához bevezettünk egy új számlázási módot 'Egészségpénztári kártya' elnevezéssel.
Mivel a szamlazz.hu rendszer ezt nem támogatja, az ő esetében ezt választva is 'Készpénz' értékkel küldjük be a számlát.

2024.03.04
Páciens adatlap

A születési idő és a házastárs születési ideje mezők esetén az év választót aktuális évtől 1900-ig töltjük a páciens adatlapon.

2024.01.10
Citológia

Medserv citológia esetén beépítettük az új vizsgálati típusokat. Már ezeket felhasználva is lehet kérőlapot küldeni elektronikusan.
Az ambulánslap Cervix citológia szakaszában Kiegészítő vizsgálatok néven jelenik meg ez a lehetőség.

2024.01.10
Ambulánslap

Az ambulánslapon lehetővé tettük, hogy egy sablon alapadatait betöltsük akár mentés után is vagy sablon váltás után.
A sablon választó lista mellett érhető el az új funkció Alapadatok betöltése néven.

2024.01.10
Leletek

A pácienshez kapcsolódó leletek felületen lehetőség volt idáig is egyedi lelet feltöltésére. Csak akkor jelenet meg a feltöltési lehetőség, ha a típus választóban ki volt választva valami.
Úgy módosítottuk, hogy most már mindig látszik, viszont továbbra is csak akkor van engedélyezve a funkció, ha a listában ki van választva valami. Ugyanis az határozza meg a feltöltött lelet típusát.
( Az összes páciens leleteit listázó oldalon továbbra sem elérhető ez a funkció. )

A leletek listákban a választást vizuálisan is segítjük.
Vonalakkal választjuk el a sorokat. Ha egy sor felé visszük az egeret, megváltozik a háttér színe.

A feltöltött leletek közül törölhetővé tettük azokat, amelyek még nem lettek elküldve üzenetként.

2023.08.27
Ambulánslap

Az ambulánslapokon látrehoztunk egy új szakaszt Csatolt file-ok elnevezéssel.

Az itt feltöltött fájlok pdf formátumuak lehetnek. Mentés után hozzáfüzzük az automatikusan generált ambulánslaphoz, annak a részévé válik.

Ez az új mező alap beállítás szerint egyik ambulánlap sablon esetén sem látszik. A Beállítások - ambulánslap sablonok beállítási felületen minden olyan sablon esetén engedélyezni kell (Látható), amelyben használni szeretnénk.

2023.08.27
Behelyettesítések

A Beállítások - dokumentumok felületen a Tartalom mező esetén bűvült a behelyettesíthető kifejezések köre:
- [oepkod]: Aktuális rendelő szervezeti egység azonosítója (9 jegyű)
- [naploszam]: Aktuális ambulánslap naplószáma

2023.08.27
Beállítások

A beállítások felületet egy kissé átalakítottuk. Az egyes főbb szakaszok külön oldalra kerültek.

2022.02.25
EESZT

Elkészült az EESZT által megkövetelt 'KAT bővítés ellátással kapcsolatos megállapított és/vagy feltételezett betegség(ek) és az elvégzett beavatkozások fekvőbeteg ellátás és járóbeteg szakellátás során' adatszolgáltatás bővítése.

Ez azt jelenti, hogy a program automatikusan elküldi a betegségeket és a beavatkozásokat az EESZT-nek az ambulánslappal együtt.
Annak érdekében, hogy ezt meg tudjuk tenni az ambulánslapon bevezetésre került egy új szakasz 'Beavatkozások' néven (a 'Diagnózis alatt').
Ezt az egyes sablonokban feltöltöttük alapértékekkel. Ezek tetszőlegesen megváltoztathatóak. Az orvos nevére kattinva lenyílik egy menü, itt a 'Beállítások' pontot kell kiválasztani. Az 'Ambulánslap sablonok, gondozási terv' fül alatt szerkeszthetőek az egyes sablonok.

2022.02.07
TAJ

Elkészítettük a páciensek jogviszony (TAJ) ellenőrzésének lehetőségét.

Ehhez rendelőnként meg kell adni a bejelentkezéshez szükséges felhasználónév / jelszó párost a rendelő adatlapján.
Ez az 'Orvos adatok / Rendelők' felületről a megfelelő rendelőre kattintva érhető el (Jogosultság és TAJ ellenőrzés: Felhasználónév / Jelszó).
Felhasználónév: Általában a következőképpen kerül kialakításra: OBVN-xxxxxUSER ahol az xxxxx az orvos pecsétszáma.
Jelszó: Általában az orvos által megkötött vényírási szerződésének 10 jegyű azonosítószáma.

Ha meg vannak adva az adatok (bejelentkezés, aktuális páciens TAJ), az ellenőrzés automatikusan lefut munden oldal betöltéskor.
Az eredményt a fejlécen szereplő páciens blokkban megjelenő tajszám háttér színe, illetve a mellette megjelenő (i)nformáció ikonra kattintva felugró ablak mutatja.
Az egyes színek jelentése:
Szürke: Nem történt meg az ellenőrzés
Zöld: TAJ érvényes, jogviszonya rendezett
Piros: TAJ érvényes, jogviszonya rendezetlen
Kék: Külföldön biztosított, a TAJ átmenetileg érvénytelen
Barna: TAJ NAV járuléktartozás miatt érvénytelen / TAJ egyéb okból érvénytelen
Sárga: Korlátozott ellátásra jogosult, érvényes TAJ

2022.02.07
EESZT

Az 'EESZT' menüpontot kiegészítettük egy 'Várandósság, rizikófelmérés' almenüpontal.

Ezen az oldalon van lehetőség listázni a 'Várandósság megállapítás és rizikófelmérés' adatlapokat vagy újat létrehozni, EESZT-be elküldeni.
Az EESZT-be küldött adatok alapján a pdf dokumentumot az EESZT generálja le.
Ez a dokumentum az 'EESZT' menüpont alatt az 'Egészségügyi dokumentumok' almenüpontban látható, tölthető le.

2021.10.29
SYNLAB dokumentumok

A dokumentum sablonok közé bekerült egy új csoport: SYNLAB kérőlapok.

Ezt kiválasztva megjelenik egy lista az aktuálisan elérhető vizsgálatkérő lapokról.
A kívánt típusnál a 'páciens adatokkal' opciót kiválasztva előtöltjük az intézmény/orvos adatokkal.
Ekkor, ha van aktuális páciens kiválasztva, akkor annak az adatai is rákerülnek.

2021.10.29
Ambuláns lap előzmények

Az ambulánslap előnézetét kiegészítettük egy új funkcióval.

Az előnézet doboz tetején lévő lapozó nyilakkal lehetséges hátra/előre haladni időben az aktuális felhasználóhoz tartozó, korábbi ambulánslapok között.

2021.10.29
Elfelejtett jelszó

Lehetővé vált elfelejtett jelszó esetén új jelszó megadása.

A felhasználónévként használt email címre egy kódolt hivatkozást küdünk.
Erre kattintva a böngészőben egy feludró ablak jelenik meg, ahol meg lehet változtatni a jelszót.

2021.07.21
Figyelmeztetések

Lehetővé vált páciensekhez figyelmeztetések felvételére.

Mivel ez az új funkció már nem fért el a menüsoron, egy kicsit át kellett alakítanunk. A Főoldal helyett egy ház ikon került a felsősor (kék háttér) elejére. A sor végén ... jellel egy legördülő rész található.
Ezen a legördülő részen kapott helyet az új Figyelmeztetések funkció elérhetősége.

Az új felületen az aktuálisan kiválasztott pácienshez lehet új figyelmeztetést beállítani.
Az eddigi összes figyelmeztetést meg lehet tekinteni.
A dátumokon piros színnel jelöltük, ha egy határidő már lejárt, narancssárga színnel, ha 1 héten belül le fog járni. Szürke színnel jelültük, ha már le van zárva.

A főoldalon a foglalási/megjelenési táblázat alá kikerült 3 összesítő doboz: Figyelmeztetések, Terhességek, Időpont foglalások.

2021.05.25
Számlázás

Lehetővé vált számla kiállításakor az alapértelmezett (Beállítások / Számlázás) számlakép típus megváltoztatására.

Lehetővé vált a számlázóknak elektronikus formátumó számlák feladása is.
Amennyiben az aktuális páciensnek meg van adva email címe és az Értesítések küldése engedélyezve van, ezen formátum esetén a felhasználó email címét is elküldjük a számlázó programnak.

Az új lehetőségek a Pénzügy / Új számlakép űrlapon érhetőek el.

2021.05.20
Ingyen hónapok

Az OVUM Ajánlói rendszerrel ajándék hónapokkal hosszabbíthatja meg élő előfizetését. Ehhez csupán javasolnia kell az OVUM-ot vállalkozó ismerőseinek.

Minden egyes, ajánlás alapján érkező 'Teljes csomag' előfizetés után 3 hónap Teljes csomag előfizetéssel hosszabbítjuk meg fiókját. Az ajándék hónapokat automatikusan jóváírjuk és halmozni is lehet őket.

Az ajánlással mindketten nyernek, hiszen hála Önnek, ismerősét is 3 hónap előfizetéssel ajánkékozzuk meg.

2021.02.16
Citológia

A citológia kérőlap adatlapját kiegészítettük a Medserv által használható 'Vizsgálat típusa', 'Sürgős', 'CINtec' mezőkkel. A nyomtatási képet is ehhez igazítottuk.

Használhatóvá vált a Medserv rendszer API felülete kérőlapok automatikus beküldésére.
https://medserv.hu/

Ehhez a Beállítások felület Ambulánslap szakaszában a MEDSERV Egészségügyi Kft. blokkban rendelőnként meg kell adni az elérési adatokat.
Amennyiben ez megtörtént a citológia kérőlap adatlapjának alján megjelenik egy 'Kérőlap küldése Medserv rendszer felé automatikusan' mező. Ha ez 'Igen' értékre van állítva, az ambulánslap mentésekor a citológia űrlapot automatikusan megpróbáljuk elküldeni a Medserv rendszerének.
Többszöri mentés esetén az esetleges változtatásokat is elküldjük automatikusan.

A küldésről több helyen jelenítünk meg visszajelzést gomb formájában.

  • Az ambulánslap adatlapon a citológia kérőlap nyomtató gombja alatt.
  • A főoldalon a megjelenések listában a citológia oszlopban.
  • Az aktuális felhasználó neve melletti könyv ikonra kattintva megjelenő Előzmények felületen az Ambulánslapok szakaszokban.

A gombokra kattintva bővebb információt jelenítünk meg, de színnel is jelüljük a legfontosabb tulajdonságokat.
Zöld:
  • Kérőlap sikeresen be van beküldve.
Narancs:
  • Kérőlapból nem az utolsó állapot van beküldve.
Piros:
  • Kérőlap ki van jelölve beküldésre, de nincs adat. Nem lett elküldve.
  • Kérőlap ki van jelölve beküldésre, de nem lett elküldve.
  • Kérőlap nincs kijelölve beküldésre, de már el lett küldve.

Az Orvos adatok felület Aszisztensek blokkjában aszisztensenként lehet szabályozni, hogy beküldhet-e Ő is kérőlapokat.

A Medserv rendszer üzemeltetőinek az volt a kérése, hogy a szükséges TOKEN-ért, a medserv@nomo.hu email címen emailben jelentkezzen, aki igényt tart rá.
Név, email, intézmény, pecsétszám adatokkat kell megadni. Megjegyzésként fel kell tüntetni, hogy az OVUM Szülészeti és nőgyógyászati egészségügyi és praxistámogató informatikai rendszert használja.

2021.01.31
Számlázás

Egészségpénztár tagoknak kiállítandó számlák adattartalmát visszaállítottuk az eredetire (2020.01.04 előtti).

Bővebb információ: https://www.szamlazz.hu/blog/2019/06/egeszsegpenztarak-szamlazasa/

2021.01.31
Cimke

Lehetővé vált cimkék nyomtatása a Dokumentumok menüpontban, ha van páciens kiválasztva.

2021.01.31
Recept

Lehetővé vált a magisztrális receptek sablonként történő mentése.

Magisztrális recept esetén a Típus alatt megjelenik egy Sablon mező. Itt lehet választani a már mentett sablonok közül.
A mentés gomb alatt lehet nyilatkozni, hogy az aktuális recept adatait (Készítmény neve, Összetevők, Elkészítés, Adagolás, Utasítás) szeretnénk-e sablonként menteni. Ha igen, meg kell adni egy sablon nevet is.

2021.01.24
EESZT

Sikeresen megtörtént a recept író felület ismételt, kötelező akkreditációja.

2021.01.24
Recept

Lehetővé vált az EESZT-be küldött receptek esetén A4-es formátumú felírási igazolás nyomtatása a recept listából.
Ezt az igazolást el lehet küldeni a páciensnek is, ha a recept mentésekor beállítjuk.
A levél tartalma a Beállítások felület Üzenetek szakaszában módosítható.

2021.01.04
Számlázás

Módosult az egészségpénztár tagoknak kiállítandó számlák adattartalma.

Bővebb információ: https://www.szamlazz.hu/blog/2019/06/egeszsegpenztarak-szamlazasa/, https://nav.gov.hu/nav/ado/afa/Gyakran_ismetelt_kerd20200728.html 14. kérdés

2020.12.16
EESZT COVID19

Lehetővé vált az egyszerűsített COVID19 mikrobiológiai labor eredmény lekérdezése.
Az EESZT menüpontot kiegészítettük egy COVID19 menüpontal.

A többi EESZT-s felülethez képest a lekérdezési paraméterek közé bekerült egy 'Válsághelyzet' lehetőség. Ez vészhelyzeti engedélynek felel meg. Az indoklást automatikussan tölti a program 'Eü. válsághelyzetre érvényes felhatalmazás' értékkel.
Ennek a használatára a következő ad jogalapot:
Kormányrendeleti szabályozás (a) az Eütv. 247. § (1b) bek. c) pontja vagy (b) a veszélyhelyzeti felhatalmazás alapján, amely szerint egészségügyi válsághelyzet esetén a kezelőorvos az ellátás megkezdése előtt köteles az EESZT-ben elérhető adatok alapján soron kívül ellenőrizni az egészségügyi ellátás igénybe vevőjének az Eütv. 228. § (2) bekezdés szerinti körülménnyel érintettségét.

2020.12.16
Számlázás

A páciens adatlapot kiegészítettük 'Adózó típusa' mezővel. Az itt kiválasztott értéket elküldjük az aktuálisan használt számlázó programnak.

szamlazz.hu esetén a 'Külföldi' érték helyett 'Ismeretlen' értéket küldünk.

2020.10.14
Email csatolmányok

A páciensek számára küldendő dokumentumok esetén lehetséges a dokumentumot jelszóval védeni, ha PDF fájlról van szó.

A jelszót páciensenként lehetséges beállítani az adott páciens adatlapján.
A lelet kezelő felületeken illetve az üzenet kezelő felületen levél küldés előtt van lehetőség beállítani, hogy jelszóval védett legyen-e az aktuális PDF dokumentum.
Jelszóval védett dokumentum küldése esetén a levelet kiegészítjük automatikusan egy információs résszel, ahol leírjuk a megnyitás módját a jelszó típusának megfelelően.

2020.10.14
Billingo

A billingó paramétereit kibővítettük egy 'Számlatömb azonosító' mezővel (nem kötelező megadni).

2020.10.14
Recept

Lehetővé tettük teljes áras receptek mentését abban az esetben is, ha a páciensnek nincsen megadva sem TAJ száma sem EU biztosítás száma.
Ebben az esetben a recept feltöltése az EESZT-be sikertelen lesz.

2020.09.07
Ambulánslap

Az ambulánslapon beállíthatóvá vált, hogy megjelenjenek-e az anamnesis adatok.

Ez a tulajdonság és a részletei is szerkeszthető, előre beállítható sablononként a 'Beállítások' oldal 'Ambulánslap sablonok, gondozási terv' szakaszában.
Alapesetben nem jelenik meg.

2020.09.07
Foglalkozás

A páciens adatlapon az 'Egyéb adatok' között beállíthatóvá vált a páciens foglalkozása.

Ezzel kapcsolatban változtattunk a páciensek kereshetőségén a páciensek oldal listázó nézetében.
Már lehet keresni a páciens megjegyzés és foglalkozás mezői alapján is. Ezekben az esetekben a keresett mező is megjelenik a találati listában.

2020.09.07
Bejelentkezés

A rendelő adatlapon a 'Bejelentkezés telefon' mezőt átalakítottuk 'Bejelentkezés'-re.
Ezután bármilyen szöveget be lehet írni. Nem kötelező telefonszám formátumot megadni.

Ezzel összhangban a 'Beállítások' / 'Üzenetek' szakaszban a 'Rendelőbe jelentkezés telefonszáma névjegyen (ha nincs megadva, rendelő telefonszáma)' opciót átneveztük 'Rendelő bejelentkezés névjegyen'-re.
Azoknál az orovosoknál, ahol a 'Beállítások' / 'Üzenetek' szakaszban a 'Rendelő bejelentkezés névjegyen' be van állítva és a 'Rendelő' adatlapon a 'Bejelentkezés' nem volt megadva, de a 'Telefonszám' igen, automatikusan átmásoltuk a telefonszámot a bejelentkezés mezőbe.

2020.08.17
Testtömeg index

Az anamnesis lapon megadható lett a testsúly és a testtömeg. Ezekből automatikusan számítjuk a testtömeg indexet is.

2020.08.17
Recept

A szabadszöveges adagolás mező esetén lehetővé vált sablon szöveg megadásása.

2020.08.17
Ciklus

Az anamnesis lapon a ciklus típusa kiegészült a 'Nincs' értékkel.

2020.08.03
SYNLAB kérőlapok

A dokumentumok menüpont sablon listája bővült 2 új sablonnal:
- Hpv- ÉS Std-vizsgálatok kérőlapja
- Mikrobiológiai vizsgálatkérő lap

Mindkét sablon esetén az ismert orvos / rendelő / páciens / anamnesis / ambulánslap adatokat rárakjuk a kérőlapra.

2020.08.03
Szalay citológia

A főoldalon az előzmények lista jobb felső sarkában elérhetővé vált Dr. Szalay László által használt citológia kérőlap.
A kiválasztott nap adataival kerül feltöltésre.
A beküldő kódokat a 'Beállítások' oldal 'Ambulánslap' szakaszában lehet beállítani.
Ehhez kapcsolódóna az Anamnesis adatlap bővítve lett két új mezővel: Szülések száma, Vetélések száma.

2020.08.03
Biztonság

Ezentúl a feltöltött fájlokat már a feltöltés során leellenőrizzük, hogy tartalmaz-e vírust.
Ezzel tovább növeljük az Ovum rendszer biztonságát.

2020.06.23
Cím megadás

A cím típusú mezők esetén az ország lista fel lett töltve.
Az irányítószám és település mezők megadását automatikus kiegészítéssel segítjük.

2020.06.23
szamlazz.hu

Elérhetővé vált a szamlazz.hu összeköttetés.
A beállítások felület számlázás szakaszában az eddigi billingo beállítás helyén mostantól lehet választani a billingo és a szamlazz.hu számlázórendszerek integrációja közül.

2020.06.23
Sablon szövegek

Beállíthatóak és választhatóak előre definiált egyedi szövegek.
A beállítások menüpont bővült egy 'Sablon szövegek' résszel.
Itt megadhatóak előre definiált egyedi szövegek.
A típusnak megfelelő mező jobb felső sarkában található ikonra kattintva, egy felugró ablakból lehet választani ezek közül az adatlapokon.
Jelenleg az ambulánslap, az anamnesis és az üzenetek szöveges mezői esetén használható.

2020.05.12
EESZT

Elérhetővé váltak az eeszt-vel kapcsolatos funkciók.
A részleteket megtekintheti a felhasználói kézikönyvünkben.

2020.02.21
Dokumentumok

A dokumentum sablonok közé felkerült a 'Rizikófelmérési adatlap'.

2020.02.21
Recept

A nyomtatás bővült egy új paraméterrel: 'Háttér'.
Azt lehet szabályozni a segítségével, hogy a recept normál nézetében megjelenjen-e háttérként a recept eredeti kinézete.
Egyes pdf olvasó programok nem megfelelően kezelik a háttérképet. Ezeknél érdemes kikapcsolni.

2020.01.22
Design

1600 px feletti szélesség esetén a felső menü és a kapcsolódó funkciók átkerülnek bal oldalra.
A jobb oldali hasáb szélessége megegyezik az eddigi oldal szélességgel.

2020.01.22
Recept

A vényíró modul bővült. Megfelel a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) követelményeinek.

A nyomtatás bővült egy új paraméterrel: 'Alap terület'.
Ennek segítségével azokkal a nyomtatók is lehetséges vényre nyomtatni, amelyek nem támogatják a vény méretű papírt (121.2 x 210).
Illetve a vény méretű papírt támogató nyomtatók pontos méretben kaphatják meg a generált pdf fájlt.

2020.01.22
Ambulánslap

Az ambulánslap és a mikrobiológia pdf-ekben a név elé egy 'Név:' cimke került.

A választható ultrahang sablonok szerkeszthetővé váltak (Bal felső legördülő menü / Beállítások / Ambulánslap sablonok, gondozási terv) ambulánslap sablononként.

Az ambuláns lap bővítve lett egy 'Átvétel' mezővel.
Ennek a segítségével az ambulánslapra lehet generálni egy szakaszt, melynek aláírásával a páciens igazolja a dokumentum átvételét.
A tulajdonságai szerkeszthetőek ambulánslap sablononként.

Az ambuláns lap bővítve lett egy 'Oldaltörés' mezővel.
Ennek a segítségével az ambulánslapra oldaltörést lehet beilleszteni a kiválasztott szakasz után.
A tulajdonságai szerkeszthetőek ambulánslap sablononként.

Egy kicsit igazítottunk a generált pdf kinézetén. Némely térközt csökkentettük.

A cookie-k segítenek a https://ovum.hu/ szolgáltatásaink biztosításában.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
A cookie-k kezelésről részletesebb információt ide kattintva olvashat. További információ